Punkt przedszkolny
Podstawowym celem Niepublicznego Punktu Przedszkolnego „Aperta Te” jest zapewnienie dzieciom ze spektrum autyzmu bezpiecznego i zrozumiałego otoczenia, które sprzyja rozwojowi i nabywaniu nowych umiejętności podczas terapeutycznych zajęć indywidualnych i grupowych oraz ich generalizowaniu i utrzymywaniu poza środowiskiem przedszkolnym. Sprzyja to rozwojowi umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka.
Organizacja wychowania przedszkolnego
OFERUJEMY
TERAPIE INDYWIDUALNE I GRUPOWE
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE
- terapia logopedyczna/neurologopedyczna
- terapia psychologiczna
- terapia integracji sensorycznej
- terapia pedagogiczna
ZAJĘCIA GRUPOWE
- trening umiejętności społecznych
- program aktywności Knillów
- ćwiczenia logopedyczne
- zajęcia edukacyjne (w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego)
- trening czystości
- trening jedzenia
- zajęcia ruchowe
- muzykoterapia
- relaksacja
ZAJĘCIA DODATKOWE
- dogoterapia
- sensodydaktyka


Ze względu na terapeutyczny charakter naszego Punktu Przedszkolnego każde dziecko ma przygotowywany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), który zawiera cele edukacyjne i terapeutyczne.
Opracowywany jest w oparciu o orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, diagnozę funkcjonalną (PEP-R), wywiad z rodzicami, obserwacje dziecka, diagnozę logopedyczną, diagnozę procesów integracji sensorycznej.
Na podstawie IPET tworzony jest plan zajęć terapeutycznych dostosowywany do potrzeb dziecka i jego możliwości.
Jest on modyfikowany w zależności od postępów dziecka poczynionych w danym obszarze.
Zalecenia programu są realizowane na każdych zajęciach, w których bierze udział dziecko.

ZAPEWNIAMY
- Edukację w kameralnych grupach – liczebność dostosowana do potrzeb dzieci (od 4 do 8 dzieci w grupie)
- Realizację programu edukacji przedszkolnej zgodnego z podstawą programową zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
- Program zajęć terapeutycznych dostosowany jest do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka